Voor een uitzendbureau is een goede website in deze tijd onmisbaar. Werkzoekenden zoeken online naar nieuwe vacatures en kunnen met verschillende filters precies vinden wat ze zoeken. Daarom is het belangrijk dat jouw uitzendbureau een opvallende website heeft, zodat werkzoekenden het aantrekkelijk vinden om bij jou te solliciteren. In dit artikel bespreken we zeven 7 belangrijke punten waar een uitzendbureau website aan moet voldoen.
Vacaturezoekbalk
Een uitzendbureau website heeft uiteindelijk als doel om werkzoekenden aan een baan te helpen. Daarom is de vacaturezoekbalk een belangrijk onderdeel van de website. Een goede toevoeging hieraan is een postcodefilter, zodat de kandidaat alleen vacatures kan zoeken in zijn of haar eigen regio. Wanneer je de vacaturezoekbalk direct op de homepage plaatst, weten websitebezoekers meteen waar ze hun informatie kunnen vinden.
De vacaturezoekbalk combineren we met Vacature Alert, waar de nieuwste vacatures te vinden zijn. Dit zodat bezoekers meteen hun route weten te vinden binnen de website. We zien dat uitzendbureaus ook kiezen om geen zoekbalk te plaatsen. Juist omdat ze het persoonlijke naar voren halen door wat minder focus op de vacatures te leggen. Dit kan natuurlijk ook, maar het blijft wel belangrijk dat het heel duidelijk is voor bezoekers is dat het om een uitzendbureau website gaat.
Voor desktop en mobiel
Een website die goed werkt op zowel desktops als mobiele apparaten, wordt een responsive website genoemd. Dit houdt in dat het formaat van de website zich automatisch aanpast aan de schermgrootte van het apparaat. Hierdoor is de website op elk apparaat gebruiksvriendelijk en draagt dit bij aan een positieve gebruikerservaring.
Tegenwoordig worden vacatures zowel op desktops als op mobiele telefoons bekeken. Het is dus belangrijk dat jouw uitzendbureau website een responsive design heeft. Zo voorkom je dat potentiële kandidaten afhaken omdat je website niet goed functioneert.
Landingspagina’s
Veel uitzendbureaus specialiseren zich in bepaalde vakgebieden, dus het is belangrijk om op de website duidelijk te vermelden welke dat specifiek zijn. Dit kun je doen door landingspagina’s te maken per vakgebied. Zo trek je de juiste kandidaten aan die op zoek zijn naar vacatures binnen die branche.
Dit hoeft natuurlijk niet op het moment dat jouw uitzendbureau zich bijvoorbeeld volledig richt op de zorg. In dat geval zou je in plaats van vakgebieden landingspagina’s kunnen maken per functie: Verpleegkundige, Arts, Sociale medewerker etc.
Door de landingspagina’s kun je heel duidelijk een pagina creëren met ‘Vacatures Zorg’ of ‘Vacatures Amsterdam’. Hierdoor wordt deze pagina beter getoond in Google.
Vacaturepagina
Naast een vacaturezoekbalk op de homepage, mag een complete vacaturepagina natuurlijk niet ontbreken. Sommige kandidaten weten al precies waar ze naar zoeken, terwijl anderen nog geen idee hebben. Daarom is het altijd goed om een volledig overzicht van alle vacatures te tonen, zodat je ook inspiratie kunt bieden. Het is wel slim om hier filters aan toe te voegen, zodat bezoekers de resultaten kunnen verfijnen naar hun eigen wensen.
Over ons pagina
Een ‘Over ons’-pagina geeft uitzendbureaus de kans om te laten zien waar ze voor staan en wat ze willen bereiken. Vaak worden hier ook de kernwaarden benoemd. Het is altijd prettig om te weten welke gezichten er achter een dienst zitten, zodat je weet met wie je te maken hebt. Daarnaast geeft het een goed beeld of de werkwijze aansluit bij je eigen manier van werken. Sommige uitzendbureaus kiezen ervoor om hun contactgegevens op de website te vermelden. Dit kan voordelig zijn wanneer je als kandidaat graag meer wilt weten over een bepaalde functie.
Vacature alert
Een vacature-alert kan een goede laatste stap zijn om toe te voegen aan de uitzendbureauwebsite. Als het goed is, heeft de potentiële kandidaat de website en vacatures al bekeken. Wanneer hij of zij nog niet heeft gevonden wat hij zocht, is het handig om de mogelijkheid te bieden een vacature-alert in te vullen. Op deze manier geef je kandidaten de kans om op een later moment alsnog bij je terug te komen. Zo verlies je potentiële kandidaten niet direct in één keer.
Solliciteren
Bovenstaande punten zijn belangrijk voor een uitzendbureau website, maar er ontbreekt nog één element. De mogelijkheid om op de website te solliciteren. Uiteindelijk draait het erom dat werkzoekenden eenvoudig de stap naar een nieuwe baan kunnen zetten. Het uitzendbureau zorgt ervoor dat de matches zo goed mogelijk worden gemaakt. Maak het sollicitatieproces zo laagdrempelig mogelijk. Gebruik opvallende knoppen met duidelijke teksten zoals ‘Direct solliciteren’, en zorg dat bezoekers met één klik op de juiste sollicitatiepagina terechtkomen.
Flexsoftware
Flexsoftware ontwikkelt online software oplossingen voor de arbeidsmarkt. Wij bouwen websites voor uitzendbureaus, detacheringsbureaus, vacaturesites en werkenbij-websites. Ons doel is om ervoor te zorgen dat jouw website gebruiksvriendelijk is, veilig werkt en goed scoort in zoekmachines. Daarom hebben we verschillende slimme functionaliteiten ingebouwd die bijdragen aan een sterke online aanwezigheid.
Ben je nieuwsgierig geworden en wil je meer weten? Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Wie weet bouwen wij binnenkort ook aan jouw nieuwe website!