Tips & Tricks 5 min leestijd
Donkere modus

Hoe maak je een goede Uitzendbureau Website?

Uitzendbureau Website maken

1. Bepaal je klant

Voor het maken van je Uitzendbureau Website is het belangrijk een keuze te maken. Richt jij je website op bedrijven die personeel zoeken (opdrachtgevers) of richt jij je meer op kandidaten die werk zoeken? Uiteraard is beide mogelijk, maar het is verstandig in de vormgeving van je website de focus op het een of het ander te leggen. Dit voorkomt verwarring onder de bezoekers. In het voorbeeld hieronder hebben wij voor de nieuwe Equi-Jobs website de focus gelegd op kandidaten die werk zoeken. Maar ook voor opdrachtgevers wordt subtiel duidelijk gemaakt dat zij via Equi-jobs vacatures kunnen plaatsen.

uitzendbureau website maken

 

2. Maak duidelijk dat je een uitzendbureau bent

Maar liefst 80% van al het websiteverkeer haakt binnen 3 seconden af wanneer niet duidelijk is waar een website voor bedoelt is. Het moet dus in één oogopslag duidelijk zijn waar jouw website voor bedoelt is, welke vakgebied je bedient en hoe je de bezoeker kunt helpen. Dit kun je doen door in de hoofdtitel (H1) van je homepagina meteen het vakgebied en de diensten kort te beschrijven. Equi-Jobs doet dit met de volgende zin: “Bemiddelingsbureau voor de Hippische branche.”. Zo is meteen duidelijk wat zij doen en in welk vakgebied zij actief zijn. Daarnaast staan de elementen uit bovenstaande afbeelding meteen onder deze titel. Zo ziet een bezoeker meteen hoe Equi-Jobs kan helpen, namelijk door: inschrijven, zoeken in de zoekbalk en vacatures plaatsen voor opdrachtgevers. Naast deze tips is het ook belangrijk om duidelijk jouw logo naar voren te laten komen, meestal linksboven de homepagina. Jouw website is het online visitekaartje van jouw onderneming.

 

3. Snelheid en gebruiksgemak

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw site snel laadt. Het is bewezen dat bezoekers websites ongeveer 3-4 seconden de tijd geven om in te laden. Laadt jouw website niet binnen die tijd dan haken zij af en zoeken zij verder. Dit is natuurlijk een gemiste kans en dat is zonde. Flexsoftware host zelf jouw website waardoor wij altijd een optimale snelheid kunnen garanderen.

Naast de snelheid van jouw website is het belangrijk het de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk te maken jouw website te navigeren. Dit kun je doen door een duidelijk website-structuur aan te brengen. Het overzicht, de sitenavigatie, staat bovenaan de pagina’s op jouw site en wordt door de bezoeker gebruikt om van de ene naar de andere pagina te navigeren. Hier kun je bijvoorbeeld vacatures, regio’s, diensten en overige informatie zoals een ‘over ons’ pagina vermelden. Het gebruiksgemak is verder te optimaliseren door gebruik te maken van grote opvallende knoppen, de sitenavigatie mee te laten scrollen wanneer de bezoeker naar onder scrolt en jouw logo een ‘back-link’ te geven naar de homepagina.

 

4. Koppeling met een CRM-systeem

Voor jouw eigen overzicht en gebruiksgemak is het handig om jouw website te koppelen aan een CRM-systeem, CRM staat voor ‘Customer Relationship Management’. Met deze uitzendsoftware houdt je gemakkelijk bij welke bedrijven je benadert, welke kandidaten je hebt gesproken en publiceer je vacatures. Daarnaast kun je in een CRM-systeem allerlei gegevens bijhouden over klanten en kandidaten. Er bestaan veel CRM-systemen maar weinig systemen die specifiek zijn gericht op de uitzendbranche. Uitzendplaats Recruitment CRM software voor uitzendbureaus is onderdeel van Flexsoftware en is specifiek gericht op de uitzendbranche.

 

5.  Maak je website vindbaar door Google

Jouw website moet vindbaar zijn door Google, want als jij niet op de eerste pagina van de Google zoekresultaten verschijnt dan zullen bezoekers ook niet gauw op jouw website terecht komen. Hoog ranken in Google is niet eenvoudig, er bestaan namelijk duizenden uitzendbureaus, maar een goed geoptimaliseerde website helpt. Uit de teksten op jouw website moet duidelijk worden wat de toegevoegde waarde is van jouw uitzendonderneming, wat is jouw ‘Unique Selling point’? Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek kun je bepalen waar jouw doelgroep op gaat zoeken om jouw dienst te vinden. Aan de hand van deze zoekwoorden moet jouw website SEO-geoptimaliseerd worden, dit is waar Google jouw website op gaat rangschikken. Hoe hoger jij in de zoekresultaten verschijnt, hoe groter de kans op bezoekers en dus potentiële opdrachtgevers of kandidaten die op zoek zijn naar werk. Het is dus belangrijk om je goed te onderscheiden van de concurrentie. Dit kan bijvoorbeeld door een bepaald segment te kiezen waar jij je op focust, onderstaande afbeelding van Equi-Jobs is hier een goed voorbeeld van.

uitzendbureau website maken

Beginnen met bouwen?

Met onze gratis uitzendbureau website WordPress Plugin bouw jij gemakkelijk een eigen Uitzendbureau Website.

Laat jij liever een website bouwen? Met onze dienst Uitzendbureau Website helpen wij jou graag bij het maken van een goede Uitzendbureau Website!

Wij helpen jou in 2022 graag je uitzendbureau de boost te geven die het verdient. Ga vanaf het begin van 2022 de concurrentie voor met een geoptimaliseerde website, branding, uitzendsoftware, recruitment CRM of andere digitale verbetering. Neem vrijblijvend contact met ons op om te zien wat wij voor jou kunnen betekenen!

Hartelijke groet,

Team Flexsoftware

Afbeelding Franck Antonides, eigenaar Flexsoftware.
Geschreven door: Franck
29 december 2021
Inschrijven nieuwsbrief